torsdag, juni 19, 2008

Flexus

Jeg har vært Flexus tester siden julaften. Og det er jo ganske spennende. De første ukene fikk jeg ikke validert på validatorene, bare på automatene. Men så begynte det å virke, alt var fint. Sånn bortsett fra at det var en automat på stasjonen, og når den ikke virket fikk man ikke ladet kortet. Men det gjorde heller ikke så mye da hverken konduktører eller kontrollører hos NSB eller Ruter hadde mulighet for å sjekke om kortet var ladet eller verifisert. Nå klarer NSB å gjøre det, men ikke Ruter sine kontrollører ;-)

Men det jeg lurer på er når disse validatorene til Ruter skal klare å gjenkjenne kort ladet hos NSB? Jeg kjøper jo NSB Fleksibelt Månedskort med overgang til Sporveien (nå Ruter, men det har de ikke fått med seg).

Jeg kan sjekke status på kortet og printe ut siste bevegelser hos Ruter. Men det står det "Unknown Product (N)" på korttype, og den gjenkjenner ikke stasjonene jeg har validert på. Prøver jeg å validere kortet får jeg klar beskjed om "Ikke nok reisepenger". Vel vel...

0 kommentarer: