onsdag, januar 28, 2009

Forvirrede kundeveiledere

Satt som normalt å spiste frokosten min på togstasjonen i drammen i dag, helt til jeg la merke til alle de forvirrede ansiktene som så opp mot tavlene, og det ante meg at noe var galt.

Det var det og, Lillehammer toget var 20 minutter forsinket.

Mens jeg sto der la jeg merke til to kundeveiledere som faktisk så mer forvirret ut enn de reisende, jeg påpekte dette for dem, og ble forklart at de faktisk ikke får stort mer informasjon enn det som står på tavlene. De hadde vist en mobil som meldinger om status skulle tikke inn på, men i dag hedde det ikke kommet noen.

Jeg rakk akkurat å avslutte praten i tide for å rekke Lillestrøm toget som var i rute hele veien.

Endelig fremme på Nationaltheatret la jeg merke til at Lillehammertoget nå sto som forventet til 08:08, nærmere 40 minutter forsinket.

Er det ikke for dumt at man faktisk må planlegge reisen sin slik at man har ett tog til man kan ta i tilfelle forsinkelser? Burte det ikke være en selvfølge at toget står på perrongen til tide hver dag?


Vet du når toget går?

0 kommentarer: