torsdag, januar 07, 2010

Mindre forsinket enn i går, men..

I dag har jeg et møte ved Youngstorget som starter kl 17. Under møtet følger jeg halvveis med på NSB sine sider om hvorvidt togene mot Kongsberg er i rute. Jeg registrerer derfor at 17:17-toget til Kongsberg (som jeg vil ta på en dag hvor alt er normalt) blir innstilt frem til Drammen på grunn av manglende tog. 18:17-toget, en time senere, ser ut til å være i rute helt til jeg må gå fra Youngstorget.

Da jeg går fra møtet er toget mitt meldt kun 4 minutter forsinket. Dette ville vært rekord denne uken hvis det ikke hadde vært for tirsdag morgen, da jeg faktisk kom frem bare 3 minutter etter rutetiden (og derfor ikke engang har blogget om den turen). På min vei ned til Oslo S skjer det tydeligvis noe, da jeg kommer frem 19:07 er toget mitt meldt 10 minutter forsinket.

Som de andre sene dagene tar jeg derfor 18:57-toget til Drammen, siden dette også er forsinket og avgår 19:20. Som dagen i forveien er det ikke mange beklagelser eller informasjon om forsinkelser å få av føreren på dette toget, han nøyer seg med å melde hvilken stasjon vi kommer til. Også i dag er dette toget 26 minutter forsinket ved ankomst Drammen.

I Drammen venter jeg på neste tog, som avgår ca 20:16. I Mjøndalen må toget vente en liten stund på det kryssende toget vi vanligvis møter i Vestfossen. I dag som i går lukker føreren på dette toget dørene mens vi venter, noe som hjelper kraftig på kulden. Stort pluss!

Toget ankommer Vestfossen 20:37.

Jeg ble: 20 Minutter forsinket.

0 kommentarer: