mandag, januar 25, 2010

Småforsinket i morgenrushet

Jeg sov litt for lenge i dag, og endte opp med å ta 6:43-toget fra Vestfossen. Jeg hadde såvidt kommet meg på toget da første problem meldte seg. Føreren hadde tydeligvis ikke kontroll på dørene. Nytt for dagen var at det ble informert om dette med det samme.

Problemet tok ikke lang tid å løse, så vi kom oss avgårde kun 1 minutt etter ordinær avgangstid. Da vi kom til Mjøndalen oppstod samme problem igjen, nok en gang fikk vi informasjon med det samme, og nok en gang tok det kun 1 minutt å løse. Tiden vi mistet ble tatt igjen litt før Gulskogen, der toget uansett har obligatorisk "vente på kryssende tog"-stopp.

Videre innover mot Oslo gikk ting relativt greit, inntil vi ble stående ved Høvik stasjon. Det kom en melding på høytaleren om at det var kø innover mot Oslo, og at vi ville bli stående en liten stund. NRK ringte meg rett etter at toget var kommet igang igjen, og spurte om jeg satt fast i trafikken. De hadde nemlig fått en melding om at det var problemer og at store forsinkelser kunne påregnes. Jeg svarte som sant var at jeg ikke hadde fulgt med på klokken, men at vi sannsynligvis ikke var så veldig forsinket, og at toget faktisk var i gang. Etter at jeg hadde lagt på sjekket jeg klokken og konstanterte at vi var 5-6 minutter forsinket.

Toget fikk nok et stopp ved Stabekk, og vi ble stående et par minutter der også. Nok en gang fikk vi informasjon om grunnen med det samme, nemlig at det var kø. Hva som hadde forårsaket køen ble ikke opplyst, men NRK hadde fortalt meg at det skyldes enkeltsporet drift på grunn av en sporveksler.

Toget ankom Nationaltheatret 07:56.

Jeg ble: 11 Minutter forsinket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du en slik statistikk på alt her i livet??

Du burde heller fokusere på hva som egentlig er viktig her i livet... Og ting DU kan gjøre noe med...

Prøv å kjøre bil til og fra jobb i en måned, og noter ned alt som skjer av avvik der... Slik som kjedekollisjoner, glatte veier, ikke brøytede veier, uerfarne bilister, biler med motorproblemer, dårlig vær, osv...

Det som teller her i livet er: Våre følelser for medmennesker og familiemedlemmer. Ta heller GODT vare på det du, enn å henge deg opp i alt som er nagativt i livet ditt!

JK sa...

Tullekomentar over her. Dette er en interessant blogg, fortsett å skrive!

Forøvrig heter det sporveksel og ikke sporveksler. Sistnevnte er en person som betjener en sporveksel :)