torsdag, februar 17, 2011

Signalproblemer og materiellfeil

Lenge siden sist, men i dag slo NSB og Jernbaneverket til med to feil og skapte forsinkelser for de reisende midt i ettermiddagsrushet.

16:13 - Kommer ned på perrongen på Nationaltheatret og ser at 16:19 toget er meldt 39 minutter forsinket.
16:17 - Toget er meldt innstilt pga. feil på toget. En kollega velger å bli med toget til Skien til Drammen, og ordne seg transport derfra på egenhånd. Jeg velger å dra til Oslo S for å handle litt billig kioskvarer på Rimi og prøve meg på 16:47 toget som de reisende blir henvist til på mobilsidene til NSB. Ingen informasjon på høyttaler.
16:38 - Står i nedgangen til spor 6 og venter på 16:47 toget da det kommer høyttaler melding om at all trafikk på Oslo S er stanset grunnet signalfeil. Toget blir meldt 5 minutter forsinket. Ikke lenge etterpå blir det meldt ytterligere 2 minutter forsinket. Til slutt står det forventet avgangstid 17:00.
17:00 - Vi kjører fra Oslo S.
17:53 - Fremme i Hokksund.

Jeg ble 41 minutter forsinket.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det virker for meg som at fredagene har langt flere forsinkelser enn de andre dagene. Er det noen pålitelig/troverdig statistikk på dette?

Jeg må dessverre understreke dette med troverdighet siden jeg opplevde en gang at NSB-personalet på Nationaltheateret stasjon fortalte meg at toget hadde gått når jeg hadde stått på perrongen og visste det ikke gikk, men hadde havarert på Olso S.

Anonym sa...

06:13 fra Vestfossen var innstilt, istedet ble det buss. Litt dårlig kommunikasjon med de som koordinerte transporten ("DROPS"?), så bussjåføren måtte høre med betjeningen på Drammen stasjon da vi kom dit om vi skulle ta tog eller buss videre. Det ble tog.

Ankom Nationaltheateret ca. 7:30, ca. 15 minutter forsinket.

Per-Erik Broz sa...

@Anonym (18.feb).

Fredager oppleves nok som værre dager. Flere reisende. Slitne ansatte og reisende rett før helga.