mandag, januar 04, 2010

Fortsatt problemer

Jeg ankommer Oslo S 18:03, toget skal gå 18:17. Sjekker tavla, men det står ingenting om forsinkelse på mitt tog. Alle tog mot Drammen før mitt ser ut til å være ca 15 minutter forsinket. Beveger meg ned mot sporet, men da jeg kommer ned og ser folkemengden ombestemmer jeg meg og går opp igjen. Et nytt blikk mot tavla avslører at toget mitt nå er meldt 14 minutter forsinket.

Jeg tar en 10 minutters lesepause, før jeg går tilbake og sjekker tavla igjen. Toget mitt er fortsatt meldt 14 minutter forsinket. Klok av skade fra morgentimene bestemmer jeg meg for å hoppe på det første toget til Drammen, siden det er kort nok hjemmefra til at jeg kan bli hentet i bil hvis forsinkelsene skulle fortsette.

18:16 kjører toget som skulle gått 17:57. Vi blir heldigvis ikke ytterligere forsinket. Rett før Asker nevner føreren forsinkelsen over høyttaleren, men vi er midt i en tunnel så det han sier drukner i støy.

Toget ankommer Drammen ca 18:52, 18 minutter forsinket. Føreren beklager forsinkelsen over høyttaleren. Jeg får telefon med tilbud om å bli hentet. Siden toget jeg egentlig skulle ta er meldt 19:08 (i stedet for 18:56) bestemmer jeg meg for å vente.

Toget kjører fra Drammen 19:10. Jeg ankommer Vestfossen stasjon 19:31.

Jeg ble: 15 Minutter forsinket.

0 kommentarer: