mandag, januar 04, 2010

Noen tilfeldige tall

Ta høyde for at jeg kan ha blingset, og at disse tallene derfor ikke nødvendigvis er 100% nøyaktige. Men å gi ett lite innblikk i hva som faktisk er blitt rapportert her i perioden 22 mai, 2008 til 4 jaunar 2010 synes jeg disse tallene klarer fint.

Det er fem personer som har lov til å publisere her, Didrik, meg, Nina, Patrick og mannen selv Per-Erik. Det er på ingen måte tatt høyde for om vi har sittet på samme tog og blitt forsinket samtidig eller ikke, men somregel når det har skjedd så har bare en skrevet noe om det. Jeg har bare notert meg den totale forsinkelsen som er blitt oppgitt per innlegg.

Didrik har registrert 11 forsinkelser med en total forsinkelse på 278 min, eller 4 timer og 38 min.
Jeg har registrert 2 forsinkelser med en total forsinkelse på 17 min, eller 0 timer og 17 min. Men har sluppet unna 70 min forsinkelse ved å ta backup toget mitt når det jeg pleide å ta var forsinket.
Nina har registrert 2 forsinkelser med en total forsinkelse på 90 min, eller 1 time og 30 min.
Patrick har registrert 1 forsinkelse med en total forsinkelse på 0 min, eller 0 timer og 0 min. Men han har erfart å sitte på ett tog som var 19 min forsinket.

Så til personen som startet det hele!

Per-Erik har registrert 71 forsinkelser, med en total forsinkelse på 1627 min, eller 27 timer og 7 min.

Totalt for alle er 2012 min, eller 33 timer og 29 min.

Mine 70 min spart, og Patricks 19 min er ikke telt med siden de faktisk ikke er forsinkelser. Den gangen Per-Erik faktisk kom ett minutt tidligere enn planlagt er derimot telt med.

I 2007 hadde NSB over 50 millioner personreiser, tallene over forteller historien til 5 personer (hovedsaklig 1) over en periode på ca 1.5 år. Hvordan tror dere det ser ut i resten av landet?

0 kommentarer: