torsdag, januar 07, 2010

Ny dag, nye forsinkelser.

I 27 minus begir jeg meg mot toget som skal gå 6:13. Jeg blir kjørt, og får lov til å vente i bilen til toget kommer, så jeg skal slippe å fryse. Toget er mer eller mindre i rute, vi kjører av gårde 2 minutter etter tiden.

Vi står litt her og der, men da vi kommer til Gulskogen er vi fortsatt bare 5 minutter forsinket, nesten rekord denne uken.

I Drammen forandrer ting seg. De 5 minuttene gjør at vi blir betraktet som nedprioritert tog. Lillestrømtoget, natttoget fra Stavanger og Lillehammertoget får alle kjøre før oss. I tillegg må vi vente på toget til Kongsberg, som vi egentlig skal krysse ved Lier.

Vi kommer oss endelig videre, og da vi kommer til Lier er vi 25 minutter forsinket. Inn mot Sandvika går alt fryktelig sakte, og vi får nok et stopp fordi vi venter på signal. Det samme skjer på Lysaker stasjon.

Vi ankommer Nationaltheatret stasjon 07:55.

Jeg ble: 40 Minutter forsinket.

Les om saken i: VG

0 kommentarer: