07:24 - Avgang Hokksund (forrige tog ble innstilt).
07:43 - Står ved Gulskogen. Som de sa over høyttaler "det er ikke helt den store togdagen i dag".
07:54 - Toget er på Drammen stasjon. Kjøreledningen har falt ned mellom Brakerøya og Lier, så det er kun et spor i drift. Vi skal få kjøre om cirka 10 minutter.
08:35 - Fremme på Nationaltheatret.
Jeg ble 20 minutter forsinket.
onsdag, mai 23, 2012
Strømløst ved Drammen stasjon
Lagt inn av Per-Erik Broz kl. 07:57:00
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
5 kommentarer:
Vestfossen 0615 samme dag: tog skulle ha gått, men det ble forsinket. Mye tåketale på høyttalerne, men det gikk tilslutt ca. 0635, og kom ferm ca. 0735, 20 minutter forsinket.
Forøvrig merker jeg at det er stadig mer plystring i luftesystemet på disse italienske togene. Før var det bare i noen vogner, men nå er det i de fleste, ganske irriterende om en skal konsentrere seg om å lese.
Og oppslag om arbeid på linjene med mer er fortsatt forbeholdt ikke-pendlervognene.
Vestfossen 0615 var litt forsinket imorges, men ikke mye. Så kom vi til Brakerøya, fikk beskjed om at det fortsatt var enkeltsporet og at vi måtte vente på signal. Det de "glemte" å si, var at regionstoget fra Skien ble gitt køplass foran oss, og vi kunne se at det var bare halvfullt, så hadde NSB kommet på at folk tar tidlige tog for faktisk å være tidlig på arbeid så hadde vi gått over i regionstoget.
Istedet ble vi forsinket.
Stadige problemer. Også 1619 fra Nationaltheateret fikk problemer, en sporveksel på Hokksund hadde gått i vranglås. Jeg tror lokføreren sa han skulle bruke slegge på den. Vi kom sent avgårde og gikk i langsom fart frem til Vestfossen.
Vi skulle ha vært der 1719, men ankom 1750.
Mer kaos igår.
Skulle ta 1819 fra Nationaltheateret, om tidlig nok til å ta 1807 frem til til Asker først så jeg kunne få litt frisk luft. Den ble forsinket, og det kom opp en kort melding om at forventet avgang var 1830 før meldingen forsvant og avgangen ble fjernet fra alle skjermene. Kansellert?
Så ble 1819 til Kongsberg meldt forsinket før melding om passerende tog kom, men det var 1807 til Spikkestad. Skjermen ble raskt oppdatert der forventet avgang var oppført med 1810, men klokken var da blitt 1820 og Spikkestadtoget gikk.
Med så mye rot ventet jeg heller på Kongsbergtoget. Ny melding om passerende tog, hold god avstand til plattformkanten osv. men det var Kongsbergtoget. Jeg gikk ombord.
Rotet var ikke ferdig da, for da vi nærmet oss Skøyen stasjon, meldte høyttaleranlegget ombord at vi nå ankom Nationaltheateret stasjon.
Mer kaos idag. For å unngå trengsel tok jeg 1607 fra Nationaltheateret stasjon og hoppet av på Sandvika for å vente på neste tog. Etter litt uklare meldinger om forsinkelser kom det over høyttalerne at 1615 til Skien hadde "tekniske problemer" på Nationaltheateret.
Istedet for å slippe 1619 til Kongsberg forbi måtte NSB rote det til, de visste kanskje ikke helt hvilket ben de skulle stå på, og vekselvis fikk vi høre og se på tavlene at nå skulle Skienstoget komme, men nei det var Kongsberg, å men det var Skien likevel osv, inntil vel, flytoget fra Gardermoen gjorde et ikke helt varslet stans.
Takket være masse talentløs roting ble også Drammenstoget også forsinket. Informasjonen var best egnet som en russerevy.
Etter mye amatørmessig rot kom jeg 10 minutter forsinket frem.
Legg inn en kommentar