mandag, februar 09, 2009

Frosset sporveksler

Startet dagen med å møte opp tidlig, etter et kvarters gåtur i minus 16. Hadde planer om å varme meg på venterommet, men det gikk ikke. Det ubemannede venterommet var stengt grunnet sykdom. Da blir de bare å vente ute i undergangen til perrongen.

07:22 - Vi kjører fra Hokksund.
07:34 - Steinberg. Venter på at tog til Kongsberg skal krysse.
07:40 - Venter på kryssende tog i Mjøndalen.
07:42 - Sporveksleren reagerer ikke. Lokfører går ut med kost for løse opp.
07:51 - Får en beklagelse og forklaring over høyttaler.
08:04 - Vi kjører tilbake til Steinberg for å krysse med Godstoget.
08:08 - Tilbake i Steinberg igjen. 3 minutter krysser godstoget fra HectorRail.
08:19 - Vi når Gulskogen, 45 minutter forsinket ifølge konduktør.
08:54 - Grunnet enda en kald sporveksler kjører vi gamle Drammenbanen innover. Vi ser 72112 og et regionstog som begge står fast mellom de to tunnelene mellom Asker og Sandvika.
09:02 - Sandvika.
09:19 - Framme ved Nationaltheatret.

Forsinkelse: 64 Minutter.

Vel framme i Oslo ble jeg møtt med sperrebånd på T-banen. De kjørte kun noen få tog østover. Etter venting på ringen østover, begikk jeg meg ut på drosjejakt. Som ble løsningen for å komme meg på jobb. Håper Ruter# har satt inn ekstramannskap for å behandle refusjonssøknadene...