fredag, desember 04, 2009

Trøblefredag

Signalproblemer og enkeltsporet drift igjen. Ble varslet av NSB klokken 11:36 på morgenen idag, de venter ikke at feilen er rettet før 18:00. Får håpe det går greit alikevel, trenger fortsatt å hente pakken min på Posten.


15:45 - Annonsør på PA anlegget beklager at de ikke har kapasitet til å opplyse om avgangstid og forsinkelse på alle tog, men at de vil rope opp togene etterhvert som de ankommer stasjonen. Informasjonen på engelsk er bedre og mer sammenhengene enn den norske!
15:49 - Toget til Kongsberg med avgangstid 15:19 ankommer. En dame spør om toget stopper ved Skøyen. Hvorpå konduktør svarer: "Jada, vi stopper ved Skøyen — når vi en gang kommer dit".
15:50 - Konduktøren tar ikke betalt, og begrunner det med at vi er så mye forsinket at han ikke føler det er rett.
16:04 - Får beskjed på SMS om at 16:47 toget er innstilt. Det var dette toget jeg egentlig skulle tatt.
16:28 - Vi ankommer Drammen. Kondukøren er særdeles hyggelig og fortjener skryt. Har ikke sett ham tidligere, antakelig ny i jobben.
16:50 - Vi ankommer Hokksund. Jeg rekker postkontoret!

Jeg ble 1 minutt forsinket, toget jeg tok var 38 minutter forsinket.

Medieoppslag om saken: VG | Aftenposten

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, det må virkelig ha vært en ny konduktør! Han virket som han faktisk hadde en sjel.

Konduktørene jeg er vant med krever ombordtillegg, til tross for at NSB selv ikke har satt opp billettautomater på togstasjonen, og konduktørene er fullstendig klare over det.

Hvis folk flest skulle vært fornøyde med kollektiv transport så burde det enten være billigere, eller så må kvaliteten gjenspeile de vanvittige prisene deres.

Anonym sa...

Håper du ikke har kostet ham jobben nå da. Tenk om noen i NSB leser dette og sjekker hvem som jobbet på det aktuelle toget...
Da vanker det nok "omskolering" på et NSB anlegg utenfor allfarvei.

Per-Erik Broz sa...

Ja Anonym, du sier noe. Jeg håper inderlig ikke han mister jobben. Bloggen har besøkende fra NSB sitt nettverk, det viser statestikken over besøkende.