torsdag, mai 06, 2010

Refusjon!

Da jeg i februar hadde to forsinkelser over 30 minutter valgte jeg å prøve å benytte de nye refusjonsreglene. Er man mer enn 30 minutter forsinket kan man få igjen halvparten av billettutgiftene. Jeg fikk veiledning fra kundesenteret om hvordan jeg skulle gå fram. I hovedsak går det ut på å vente til månedskortet går ut og sende samlet krav på alle forsinkelsene. Man skal egentlig legge med billetten, men har man Flexus holder det med kundenummer. Jeg la for sikkerhetsskyld med kvittering fra automaten og utskrift fra mine blogginnlegg om de to hendelsene.

10. februar - Over 30 minutter forsinket.
14. februar - Over 30 minutter forsinket.
7. mars - Månedskortet løp ut. Jeg hentet ferdigfrankert ros/ris konvolutt i hylla på Nationaltheatret. Fikk postlagt brevet noen dager senere.
18. mars - NSB har registrert sendingen som mottatt denne datoen. Det fikk jeg opplyst fra de som behandler refusjonskrav (telefon tid 08:30 - 12:00).
29. april - Fikk e-post med beskjed om at jeg snart ville få utbetalt beløpet.
30. april - Pengene er på konto!

E-posten jeg mottok:

Takk for henvendelsen.

Vi beklager lang behandlingstid pga. stor pågang av kundehenvendelser i februar og mars.


Vi er lei for forsinkelsene du opplevde på strekningen Hokksund - Oslo i februar, og vi beklager ulempene dette har medført. I henhold til våre transportvilkår vil 50% av billettutgiftene for disse reisene bli dekket, og vi overfører kr. 76,- til konto xxxx.xx.xxxxx i løpet av de nærmeste dagene.


Utregning av refusjonsbeløp for 30-dagersbillett: 2.289,- delt på 30dr = 76kr x 0,5 = 38kr


Vi håper du er fornøyd med løsningen, og ønsker deg velkommen tilbake til NSB ved senere anledninger.


Med vennlig hilsen

Xxx Xxxxxxx Xxxxxxxx

Konsulent, NSB Marked og Kommunikasjon
Stusser over at de ikke har trukket fra Ruter sin del av periodebilletten min. Jeg kjøper overgang til Ruter på min NSB billett, som utgjør rundt 500 kroner ekstra. Noe jeg ville trodd de trakk fra i regnestykket. Men det har de altså ikke gjort.

Supert at man får litt "rabatt" ved forsinkelser, men veier kanskje ikke helt opp for jobben og ulempene man blir påført...

0 kommentarer: