onsdag, desember 30, 2009

Togkaos onsdag morgen

Brann og skadet kjøreledning i Asker tunnelen. NSB og Jernbaneverket varslet meg allerede i natt. Jeg sjekker media, mobilsiden til NSB og ser at togene går som normalt og at vi kommer til å bli fraktet med buss eller taxi forbi Asker. Greit, da fikk jeg lest det i rolig omgivelser og slipper noe raseriutbrudd på toget ;)

07:22 - Toget gikk som det skulle fra Hokksund.
07:35 - Over høyttaler: Toget innstilles videre. Busser står ved stasjonsbygningen.
07:37 - Vi kjører inn til Drammen Stasjon.
07:41 - Kom meg på en direktebuss til Oslo.
07:43 - Vi kjører, men på grunn av mange passasjerer blir vi nødt for å stoppe innom flere stasjoner.
07:45 - Vi har ikke kommet oss ut av stasjonsområdet enda. Stopper og slipper på et par passasjerer til.
07:48 - Busssjåføren spør om han skal til høyre eller venstre. Noen medhjelpelige ombord veileder sjåføren ut på holmenbrua. Håper vi får litt varme i bytte. Bussen er iskald. Det gjør vi ikke, det er visst noe galt. Forstår ikke helt hva sjåføren sa. Det er rim på innsiden av bussens flater.
08:06 - Asker. Så ut til å være størm på et togsett. Så lite til jernbaneveket sitt personell. De to sporene over gamle Asker-banen er åpnet. Ved Sandvika ringer sjåføren inn melder fra at han ikke kan kjøre passasjerer da varmeapparatet er ødelagt. Det kommer frostrøy når vi puster, og det er is på frontruta. Ullsokker, lange underbukser og varm laptop i fanget til tross - jeg fryser.
08:36 - Framme ved Nationaltheatret.

Jeg ble: 21 Minutter forsinket.


Om saken i media: VG | Aftenposten | DT

0 kommentarer: