fredag, januar 08, 2010

Forsinket avgang

Jeg så toget var forsinket og gikk noe seinere idag for å slippe å være så lenge i kulda. Når jeg ankom stasjonen fikk jeg en gledelig overraskelse. Buss for tog stod parat. Kongsbergtoget vi krysset med var i rute, så jeg antar det er kun for sikkerhetsskyld.

06:49 - Nå skulle toget ha gått.
07:09 - Toget ankommer. Sporskifte ble annonsert.
07:11 - Etter å ha krysset med toget til Kongsberg kjører vi retning Oslo.
07:28 - Vi venter på signal mellom Gulskogen og Drammen.
07:52 - Fikk SMS av NSB. Sporet er stengt mellom Hokksund og Vestfossen. Da er det jo fint at bussen stod klar.
08:09 - På vei ut av Lysaker får vi en beklagelse. Forsinkelsen skyldtes problemer med togsettet, samt litt problemer med signalene.
08:17 - Framme ved Nationaltheatret.

Jeg ble: 30 Minutter forsinket.

Les mer om saken i media: VG | TU | DT.no

0 kommentarer: